|
|
|
|
|
BestiariuszWszelkie polskie nazwy i opisy tutaj podane są inwencją twórczą autorów działu.Bandit/ Bandyta Gdziekolwiek będzie portfel, będą też ci, którzy postarają się go ukraść. Bandyci są bardzo często spotykanymi, aczkolwiek dość przeciętnymi przeciwnikami.Basilisk/ Bazyliszek Powolny, ale silny. Ślina bazyliszka jest niebezpieczna nawet na długich dystansach.Dagrel Kotopodobny Dagrel jest piekielnie szybki, potrafi uderzyć z prędkością nieosiągalną dla większości innych stworzeń. Jednakże pojedynczo nie stanowi zagrożenia. Dagrele są często spotykane w grupach, co czyni je niezwykle niebezpiecznymi.Dragonfly/ Ważka Niezbyt silny jad Ważki oraz jej krucha budowa sprawiają, że ten stwór jest bardziej irytującym niż groźnym przeciwnikiem. Jej szybkość i niewielki rozmiar czynią z niej trudny do trafienia cel.Dragon/ Smok Wielu odważnych poszukiwaczy przygód straci swe życia w starciu z tą bestią. Zgładzenie Smoka jest celem niektórych scenariuszy. Jego nieprawdopodobna siła i rozmiar połączone z wieloma atakami powodują, że zabicie Smoka jest prawdziwym wyzwaniem.Dwarf/ Krasnolud Nie lekceważ małego rozmiaru Krasnoluda. Powolny, lecz wytrzymały. Rzuca toporami z zabójczą precyzją.Dwarf King/ Król Krasnoludów Król Krasnoludów jest najsilniejszy pośród swych rodaków. Jest godnym przeciwnikiem w walce jeden na jednego, lecz gdy jego bracia wspierają go, to lepiej czasem uniknąć takiej walki.Evil Eye/ Złe Oko Magiczne zaklęcie tchnęło życie w Złe Oko i właśnie to zaklęcie robi z niego tak niebezpiecznego przeciwnika. Nie stój tam, gdzie jedno z nich może cię zobaczyć, gdyż ryzykujesz spotkaniem jego zabójczego spojrzenia.Terror Eye/ Przerażające Oko Magiczne zaklęcie tchnęło życie w Przerażające Oko i właśnie to zaklęcie robi z niego tak niebezpiecznego przeciwnika. Nie stój tam, gdzie jedno z nich może cię zobaczyć, gdyż ryzykujesz spotkaniem jego zabójczego spojrzenia.Gargoyle/ Gargulec Tajemnica pochodzenia Gargulców pozostaje nierozwiązana, ale jedno jest pewne: bycie uderzonym przez latającą skałę boli.Goblin Pojedynczy Goblin nie stanowi zagrożenia. Niestety Gobliny o tym wiedzą i dlatego występują w hordach.Stone Golem/ Kamienny Golem Zbudowane i ożywione przez magię, Kamienne Golemy są idealnymi strażnikami: silne, lojalne i nadają się do powtórnego przetworzenia.Harpy/ Harpia Będąc przeklętymi przez dokładnie tę samą magię, którą próbują opanować, Harpie są w stanie dezintegrować cel z dowolnej odległości. Na szczęście są one spotykane niezmiernie rzadko.Lich/ Lisz Lisz jest jedną z najbardziej przerażających istot, jakie kiedykolwiek powstały. W celu wydłużenia własnego życia wystrzeliwuje promienie śmierci w ofiary, pobierając z nich siły życiowe.Lich King/ Król Liszy Nawet ci, którzy przeżyli starcie z Liszem nigdy nie są przygotowani na strach, który poczują, stając naprzeciw Króla Liszy. Promień śmierci to dopiero początek zmartwień. Nigdy nie pozwól mu się dotknąć.Lizardman/ Jaszczuroczłek Jaszczuroludzie stworzyli plemienną kulturę i choć zwykle zachowują się przyjaźnie, to ich oddziały bojowe wzbudzają respekt.Lizard Warrior/ Jaszczurczy Wojownik Jaszczurczy Wojownicy są więksi i silniejsi niż ich z reguły pokojowo nastawieni kuzyni. Ich umiejętność ziania ogniem czyni ich bliższymi smokom niż jaszczurkom.Monk/ Mnich Dzięki dyscyplinie i medytacji Mnich jest wyszkolony tak, by być zabójczo skutecznym. Gdy bierze udział w walce, zawsze w pełni wykorzystuje swe fizyczne i magiczne umiejętności.Mummy/ Mumia Wybudzona z wiecznego snu przez rabusiów grobów, mumia jest powolnym, ale wciąż przerażającym przeciwnikiem. Dobrze jest mieć zaufanego kompana, gdy stajesz przeciw niej.Orc/ Ork Orki były plagą tego świata od zarania dziejów. Duże, silne i głupie. Uparcie atakują wroga, lecz ich mózg jest zbyt słabo rozwinięty, by wiedzieć, kiedy należy uciec.Skeleton/ Szkielet Podstawowa jednostka nieumarłych. Szkielety są używane głównie jako mięso armatnie w armiach potężnych nekromantów.Skeleton Warrior/ Szkielet Wojownik Szkielety Wojownicy są ożywiani przez starożytnych i wszechpotężnych magów bitewnych. Są świetni w walce w zwarciu, ale mogą też korzystać z dość ograniczonych umiejętności magicznych, aby zgładzić uciekających przeciwników.Soldier/ Żołnierz Każda armia ma piechurów, którzy są równie dobrze wyszkoleni w walce w pojedynkę, co w grupie. Nie daj się rozproszyć podczas walki z Żołnierzem, to prawie pewne, że skorzysta z twojej chwili nieuwagi.Spider/ Pająk Z wyglądu przypomina raczej ogromnego kleszcza. W przypadku tego gatunku nie należy obawiać się szybkości lub rozmiaru, lecz jadu.Nasty Spider/ Paskudny Pająk Paskudny Pająk jest klasycznym łowcą: szybki, zwinny i zabójczy. Choć są szybsze niż istoty humanoidalne, praktycznie z tego nie korzystają, gdyż potrafią pluć trucizną na swą zdobycz. Podobno istnieją też niesamowicie wielkie odmiany tego gatunku.Titan/ Tytan Przewyższający wzrostem większość budynków, Tytan zdecydowanie jest przeciwnikiem, z którym nie powinieneś walczyć w pojedynkę. Najlepsza taktyka to wysłać kogoś, by odciągał jego uwagę, podczas gdy reszta zajdzie go od drugiej strony. Strzeż się ataku błyskawicami.Grand Titan/ Wielki Tytan Wielki Tytan jest królem na królami. Niezwykle rzadko zdarza się, aby musiał walczyć, lecz w takiej sytuacji możesz być pewien, że to poważna sprawa. Może rzucać błyskawicami ze swych placów.Troglodyte/ Troglodyta Los nie był zbyt łaskawy dla tych istot. Kompletnie ślepi i skazani na bycie sługami każdego złego pana, jaki tylko się pojawi, troglodyci są zdecydowanie na początku łańcucha pokarmowego.Troll Trolle zazwyczaj pojawiają się w historyjkach mających na celu przestraszenie małych dzieci. Nie jest to bezpodstawne: widok Trolla łypiącego na ciebie jest wystarczająco przerażający, by napędzić strachu nawet dorosłemu.Wight/ Upiór Nikt tak naprawdę nie jest pewien, skąd pochodzą Upiory, jednak ludzie nie za bardzo chcą się tego dowiedzieć. Istoty te poruszają się znacznie szybciej niż ktokolwiek by przypuszczał i często potrafią powalić przeciwnika, zanim ten zda sobie sprawę z ich obecności.Zombie Zombie przeważnie są wskrzeszane z ciał niedawno zmarłych. Wolniejsze od Szkieletów, jednak bardziej wytrzymałe. Strzeż się przygwożdżenia do rogu przez ich grupę.
|
|
|
|
|
|