Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Po cmentarzu włóczą się:
   Andruids
   dydzio
   Godzilla
   Nitj'sefni
Witaj nieznajomy.
rejestracjalogowanieFB

Wywiad

Wywiad przeprowadzony jeszcze przed E3, na którym zaprezentowano grę.

J - Jonric [pytanie]
CV - Christian Vanover [odpowiedź]



J: Jako że nie opublikowano jeszcze prawie żadnych informacji o Legends of Might and Magic, zacznij może od ogólnego opisu. W jakim miejscu uniwersum Mocy i Magii i w jakim czasie toczy się akcja gry i czy będą w niej elementy znane z innych tytułów?

CV: W przypadku Legend uznaliśmy, że najlepiej będzie zostawić Enroth/Erathię i stworzyć zupełnie nowy świat. To daje nam pewien stopień swobody - żadnych innych wątków fabularnych, które należałoby uwzględniać - i pozwala na "świeży start". Obecnie twórcy Might and Magic IX i Heroes IV również mają w planach wykorzystać ten sam świat. Ponadto, choć nie wszystkie miejsca w Legendach będą znajome graczom, to jednak tworzymy też postacie, miejsca i wydarzenia, które powrócą w przyszłych grach.

J: Kim są główni członkowie grupy twórców i jakie macie doświadczenie w tworzeniu innych gier Might and Magic?

CV: Mamy Jona van Caneghema, twórcę serii Might and Magic, jako głównego projektanta oraz mnie, Chrisa Vanovera. Jon był główną siłą napędową gier Mocy i Magii od czasów, kiedy stworzył w swoim mieszkaniu i wydał pierwszą grę Might and Magic w 1986 roku. Z kolei moja praca nad grami Mocy i Magii zaczęła się od Heroes I. Miałem też różne role i stanowiska przy Heroes II, Heroes III oraz Might and Magic VI.

Benjamin Bent jest kierownikiem produkcji Legends. Ben był w New World Computing od czasów Might and Magic II. Bill Stoneham jest naszym kierownikiem artystycznym, a Ken Spacer naszym głównym projektantem poziomów. Ken tworzył mapy/poziomy w grach Mocy i Magii od czasów Might and Magic VI. Peter Ryu jest naszym producentem. Pete dołączył do New World Computing podczas tworzenia World of Xeen.

J: Jakie są główne założenia lub koncepty Legends i co doprowadziło do dodania nowej gry/serii do uniwersum Might and Magic?

CV: Przede wszystkim, my też jesteśmy graczami. Często rozmawiamy (no dobra, kłócimy się) o grach, które lubimy i których nie lubimy tak samo, jak inni. To właśnie podczas jednej z takich "dyskusji" doszliśmy do wniosku, że światu gier komputerowych brakuje bardzo ważnego elementu - pierwszoosobowego RPG z rozgrywką zarówno dla pojedynczego, jak i dla wielu graczy - czegoś natychmiastowo dostępnego do zabawy, bez dbania o kwestie zarządzania, które są obecne w pełnowymiarowym RPG i które - choć zadowalają ortodoksyjnych fanów gatunku - zwykle jednak odstraszają wielu zwykłych graczy. Tak też narodziły się "Legendy".

J: Co w tym momencie możesz powiedzieć nam o fabule, która zaprowadzi nas do początków rozgrywki, a także fabule już wewnątrz samej gry?

CV: Oto skrócona wersja fabuły Legend:

Podczas gdy król Rydric toczy wojnę w dalekich krainach, jego doradca i przyjaciel z czasów dzieciństwa, Zephram Dagrath, próbuje odtworzyć starożytną i potężną machinę, która pozwoli mu na podróżowanie w czasie, by cofnąć się do pewnego kluczowego momentu - sytuacji, w której mógł postąpić inaczej, by samemu móc zasiąść na tronie. Po wizycie tajemniczego szamana, który twierdzi, że poczynania doradcy doprowadzą do ciągu wydarzeń, które zniszczą świat, syn króla, książę Golwyn i jego pięcioro towarzyszy - a więc sześć grywalnych postaci w Legends - ruszają, by wypełnić misję polegającą na powstrzymaniu Zephrama od użycia owej machiny, zanim wszystko przepadnie.

J: Wcześniej mówiłeś, że natychmiastowy dostęp i zabawa będą kluczowymi elementami w Legends. Czy to oznacza, że gra będzie mniej "ortodoksyjna" niż główna seria Might and Magic cRPG pod względem elementów RPG i ich ważności dla rozgrywki?

CV: "Legendy" mają wiele elementów RPG znanych z gier Might and Magic. Jednakże naszym celem od samego początku było stworzenie gry zarówno dla fanów czystego RPG, jak i dla fanów gier akcji. Rezultat to ujednolicony system, który pozwoli graczom RPG na poświęcenie minuty na kontrolę nad rozwojem swojej postaci, a jednocześnie pozwalający graczom "akcji" na grę bez potrzeby robienia sobie przerwy na pracę nad ich postaciami. Myślę, że oba obozy będą zadowolone.

J: Opisz, proszę, postaci w grze. Jakich początkowych wyborów gracze będą musieli dokonać i do jakiego stopnia będzie można je dostosowywać do preferencji gracza?

CV: Gracze będą mogli wybierać z sześciu gotowych postaci, ale też będą mogli wybrać swoje początkowe umiejętności, zdolności i zaklęcia. Jest sześć klas postaci: Wojownik, Krzyżowiec, Kleryk, Łucznik, Druid i Czarodziejka. Są oni mieszanką kobiet i mężczyzn oraz ludzi i elfów.

J: Czy system rozwoju postaci w Legends będzie oparty na umiejętnościach, poziomie doświadczenia czy jeszcze czymś innym i jak będzie działać?

CV: Rozwój postaci będzie oparty zarówno na umiejętnościach, jak i poziomie doświadczenia. Gracze będą otrzymywać punkty doświadczenia za pokonanie potworów i wypełnianie zadań, a każdy zdobyty poziom da im pewną liczbę "punktów umiejętności", które będą mogli wydać na doskonalenie swych możliwości. Główna różnica od tradycyjnej gry Might and Magic polega na tym, że nie będzie trzeba szukać nauczycieli, by osiągnąć poziom experta lub mistrza w danej dziedzinie. Postacie same będą osiągać te poziomy w miarę ulepszania ich umiejętności.

J: Niedawne ogłoszenie mówiące o pokazie Legends na targach E3 wspomina o "modularnych przygodach". Proszę, opisz, co to określenie oznacza.

CV: Każda z map, które gracze będą odwiedzać ma swój własny klimat i wygląd, tworząc podobne doświadczenia, jak w przypadku klasycznych części Dungeons & Dragons. Każda z nich ma swój indywidualny warunek wygranej, a wszystkie razem łączą się w całość, by stworzyć wspólną fabułę. Dodatkowo dodaliśmy też pewien stopień losowości do każdej mapy - tak, że gracze, którzy będą chcieli przejść grę jeszcze raz zobaczą nieco inne poziomy, zadania poboczne i sytuacje niż za pierwszym razem.

J: Czy są plany, by dostarczyć graczom narzędzia edycyjne, by sami mogli tworzyć takie moduły/mapy?

CV: Istnieje potencjał na dodawanie nowych map lub modułów do gry, co może pozwolić na dłuższą rozgrywkę. Niestety ze względu na poziom skomplikowania przy tworzeniu choć jednej z takich map, nie byłoby to coś, co gracze sami mogliby stworzyć. Jednakże jednym z elementów w Legends będzie Generator Losowych Przygód, który powinien wynagrodzić graczom brak używalnego edytora.

J: Czy możesz powiedzieć naszym czytelnikom coś więcej o Generatorze Losowych Przygód? Jak będzie działać i które elementy będą losowe?

CV: Generator Losowych Przygód stworzy nową mapę i zapełni ją potworami, skarbami oraz prostymi zadaniami, które będą adekwatne do poziomów postaci graczy rozpoczynających nową przygodę. To pozwoli graczom, którzy już ukończyli fabularną kampanię (lub też w ogóle nie chcieli w nią grać) na kontynuację przygód stworzonymi przez siebie postaciami.

J: Jaki jest planowany zakres możliwości gry dla wielu graczy w Legends?

CV: Istnieją dwie formy gry dla wielu graczy w "Legendach": tryb kooperatywny i walczenia z przeciwnikami. Pierwszy tryb pozwoli graczom na na wspólne przechodzenie przez kampanię fabularną, rozegranie losowo wygenerowanej przygody lub też na stanięcie na Arenie Potworów, gdzie będą mogli zmierzyć się z wszelkimi potworami z gry. To ostatnie może być szczególnie użyteczne do opracowywania wspólnych taktyk na walkę z pewnymi stworami.

Tryb walki z przeciwnikami będzie bardziej przypominał klasyczne rozgrywki deathmatch i będzie zawierał kilka odmian, np. 'free-for-all' ("każdy na każdego"), czy 'capture the flag' ("zdobycie miecza... znaczy się - flagi"). Główna różnica w trybie walki z przeciwnikami polega na tym, że wszystkie postaci - nawet te zachowane z rozgrywek kooperatywnych - rozpoczynają grę bez żadnego ekwipunku. Gracze powinni szukać przedmiotów i zaklęć rozsianych po mapie.

J: Biorąc pod uwagę coraz większą ilość gier fantasy RPG oraz hybryd na rynku, jak i w przygotowaniach (czego nie widzieliśmy od całkiem dawna), co będzie wyróżniać Legends? Jakich graczy ta produkcja najbardziej przekona i dlaczego?

CV: Legends będzie pierwszą grą, w której gracz będzie mógł stworzyć swoją postać i dołączyć do innych ludzi, by utworzyć drużynę w uniwersum Might and Magic. Od samego początku zadbaliśmy o to, by trafić zarówno do graczy RPG, jak i fanów gier akcji (reguła nr 1: gra musi dostarczać ZABAWY) i myślę, że mamy idealną kombinację.

J: Społeczność graczy jest ważnym czynnikiem dla praktycznie każdej gry na dzisiejszym rynku, a wręcz krytycznym dla gier skoncentrowanych na rozgrywce online. Jakie rzeczy planujecie dla wspierania społeczności graczy wewnątrz samej gry i poza nią?

CV: W tej chwili rozważamy kilka pomysłów związanych ze społecznościami graczy, lecz żadne ostateczne decyzje nie zostały jeszcze podjęte.

J: Zanim zakończymy, czy masz jeszcze coś do dodania dla naszych czytelników?

CV: Przyjdźcie na targi E3. Zobaczcie Legends. Powiedzcie znajomym :)

J: Myślę, że właśnie powiedzieliśmy co nieco kilku tysiącom naszych bliskich przyjaciół 8-). A dla tych, którzy nie będą mogli przybyć na targi E3 z pewnością będziemy tam za nich, by zobaczyć i dowiedzieć się o Legends tak wiele, jak to tylko możliwe. Tymczasem dziękujemy bardzo Chrisowi za zaostrzenie naszych apetytów tą wiele odkrywającą zapowiedzią.

tłumaczenie: Acid Dragon
© 2003-17 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "Legends of Might and Magic". Redakcja, kontakt